10 bevált tipp a konverziós arány növelésére

[vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1595595260892{background-color: #ffffff !important;}”][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Szeretnéd növelni a konverziós arányodat? Több vevőt szereznél a vállalkozásodnak? De nem tudod, hogyan fogj neki? Olvass tovább és vedd sorra ezeket a tippeket!

A konverzió úgymond az online marketing Szent Grálja. A cél, amelyre mindenki törekszik, de csak a legjobbak érik el. A konverziós arány növelése alapvető fontosságú a befektetés megtérülésének növelése és a digitális marketing költségvetés maximális kihasználása szempontjából. Egyre több bennfentes hír található arról, hogyan kell ezt elérni, de a legtöbbjük ezeknek igencsak zavaros lehet. Ebben a cikkben 10 tippet osztunk meg, amelyek segíthetnek növelni a konverziós arányt. Viszont mielőtt belevágnánk érdemes pontosan definiálni, mit it értünk az alatt, hogy konverziós arány.

 

Mi az a konverziós arány?

A konverziós arány azon emberek százalékos arányára utal, akik meglátogatták a weboldalunkat és végrehajtottak egy műveletet. Ez a művelet lehet egy űrlap kitöltése, annak beküldése, esetleges kapcsolatfelvétel, előfizetés az anyagok fogadására, regisztráció egy szervezett eseményre vagy persze maga a vásárlás. Ha látogatóink nagy százaléka hajtja végre ezeket a műveleteket, akkor pontosan tudhatjuk, hogy a lefektetett marketingstratégiánk jól működik. Ha nem, akkor lehet, hogy felül kell vizsgálni. Ebben segítenek az alábbi tippek!

 

#1. Teszt, teszt és újból teszt

Az A / B teszt az új legjobb barátunk. Minden változtatáshoz, amelyet a weboldalunkon kívánunk alkalmazni, hozzunk létre egy tesztoldalt és tanulmányozzuk az eredményeket. Ne csak a látogatások számára figyeljünk, hanem olyan mutatókra is, mint a munkamenet időtartama, a visszafordulási arány és természetesen az értékesítés konverziós aránya. Gondolj a kampány minden elemére (e-mail tárgyak sorai, képek, hirdetéspéldány stb.). És azok lehetséges variációira, amiket szigorú teszteknek vessünk alá.

 

#2. Használd a hőtérképeket

A hőtérképek segítségével megismerhetjük a felhasználók viselkedésének minden részletét, amikor a weboldalain tevékenykednek. A hőtérkép az az algoritmus, ami végig követi az egér minden mozgását, útjait (a kattintásokat is beleértve). Ez pedig egy részletpontos térképet rajzol ki nekünk, mire figyeljünk, mikre helyezzük a hangsúlyt és min javítsunk. Hol fáradnak el az oldaladon? Meddig tekernek le? Szisztematikusan figyelmen kívül hagyják a CTA gombot? Ezek mind-mind az előnyünkre válnak.

 

#3. Optimalizáld az űrlapokat

A siker érdekében bármely konverziós stratégiának szilárd lead generáló kampányra kell támaszkodnia. Sok esetben ez valamilyen űrlap kitöltésével jár. Sokan azt gondolják, hogy egy űrlap megtervezése egyszerű és kézenfekvő, de ez egyáltalán nem így van! A mezők száma, a gomb megfogalmazása, a színek, a stílus… Ezek csak néhány elem, amelyeket optimalizálni és tanulmányozni kell a legjobb eredmények elérése érdekében.

 

#4. Tedd magad könnyen elérhetővé

Szeretnéd, ha a felhasználók kapcsolatba lépjenek veled? Tedd ezt a lehető legkönnyebbé számukra. Minden embernek megvannak a maga kommunikációs preferenciája. Ami egyesek számára egyszerű és intuitív, mások számára rendkívül frusztráló lehet. Annak biztosítása érdekében, hogy a lehető legtöbb felhasználónak tudjunk válaszolni, legyünk elérhető különféle kommunikációs csatornákon (online csevegés, közösségi média platformok, telefonon).

 

#5. Legyél jelen a közösségi médiában

A különféle közösségi hálózatok alapvető részét képezik minden online marketing stratégiának. Viszont nincs haszna a vállalati profilok létrehozásának, ha nincs tartalomterv és koherens stratégia. Ha azt szeretnénk, hogy márkánk közösségi médiaprofiljai segítsenek a több konverzióban, akkor zökkenőmentesen be kell építenie azokat a kommunikációba. Rendszeresen frissítenie kell a márkával kapcsolatos hírekkel, blogbejegyzésekkel, fotókkal és videókkal, sőt a felhasználók által létrehozott tartalommal (persze ha van ilyen és illeszkedik az arculatba).

 

#6. Hozz létre egy közösséget

Ha hosszú távon szeretnénk konverziókat elérni, el kell érnünk a felhasználók bizalmát. Egy közösség remek módszer erre. Velük, vagyis kvázi a potenciális ügyfelekkel hosszú távú kapcsolatot tudunk kialakítani a márkánkon keresztül. Ez a stratégia a felhasználók által létrehozott tartalom létrehozását is segíti, amely a közösségi médiának is kedvez. Sőt megmutatja a potenciális ügyfeleknek, hogy az emberek mennyire kedvelik a termékeinket vagy szolgáltatásait.

 

#7. Hozz létre olyan tartalmat, amely vonzza a forgalmat

A tartalommarketing és a natív reklám nemcsak múló tendenciák. Ezek a stratégiák segítenek vonzani a felhasználókat, akik érdeklődnek a termékeink, márkánk és ágazatunk iránt. Az ilyen típusú tartalom létrehozásakor vegyük figyelembe a következőket: releváns, naprakész? Összefügg-e a közönség érdekeivel? Hasznos? Hozzáférhető: könnyű eljutni a tartalomig? Ezek alapján érdemes frissíteni a régebbi tartalmakat is, amelyek népszerűek voltak.

 

#8. Használd az egyértelmű ösztönzéseket

A cselekvésre ösztönzés (CTA – Call to Action) a digitális marketing egyik legfontosabb eleme, mivel gyakran ezek azok a dolgok, amelyek meggyőzik a felhasználókat a kívánt művelet végrehajtásáról. A konverziós adatok javításához linkeket, képeket, animációkat stb. érdemes használni, amelyek hatékonyan eljuttatják az embereket a konverzióhoz. Természetesen ezeket is érdemes tesztelni az élesítés előtt.

 

#9. Éreztesd az „utolsó” ajánlatot

Az úgynevezett „gyorsítók” az egyik legrégebbi trükk a digitális marketing világában, de okkal használják őket mind a mai napig! Olyan ajánlatok ezek, amelyek „Utolsó ajánlat” vagy „Korlátozott elérhetőség”, és egyéb határozott kijelentésekkel jelennek meg. Ezek a felhasználóknak a vásárláshoz szükséges extra lendületet adják meg (jobb esetben). Használjuk őket okosan, a megfelelő pillanatokban, és folyamatosan vizsgáljuk, hogyan befolyásolják a konverziós arányokat.

 

#10. Legyél mobilbarát

Mostanra egyáltalán nincs mentség arra, hogy weboldalak ne legyenek könnyen megtekinthetők mobileszközökön. Ezek az eszközök felelősek az internetes forgalom nagy részéért, és napról-napra egyre népszerűbbek. Ha nem akarunk lemaradni a potenciális ügyfelek nagy mennyiségéről, akkor az okostelefonoktól kezdve a táblagépeken át egészen az asztali számítógépekig mindenhol optimalizáltan jelenlen meg a weboldalunk.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés