[vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1595595260892{background-color: #ffffff !important;}”][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Nem tudod, hol kellene elkezdeni fejleszteni a weboldalad, vagy a közösségi médiádat? Íme 6 gyors és hatékony módszer az online marketing elindításához.
Helyi, vagy kisvállalkozásként kulcsfontosságú az online marketing előnyeinek kihasználása a sikerhez. Minimalizálják a piacra jutás akadályait a tradicionális marketing formákhoz viszonyítva, mint a szórólap vagy az újság hirdetés. Ezekkel a tippekkel megtudhatod, hogyan lehet kihasználni a digitális tér előnyeit.
Jöjjön a 6 tipp kisebb vállalkozások számára:
1. Elemezd ki a piacod, ismerd meg a konkurenciát és különbözz tőlük!
A versenytársak megismerése nagyon fontos, mivel kisvállalkozásként azt szeretnéd, hogy a vevő téged válasszon a már nagyobb, esetleg komolyabb tapasztalattal rendelkező konkurenciától. Ahhoz, hogy gyorsan helyet találj a piacon és tartósan növekedni tudj, pozicionálnod kell a céged és kiemelned a szolgáltatásodat, vagy termékedet a tömegből. Ehhez nagyon jó eszköz a Google kereső, hiszen itt gyorsan megismerheted a konkurenseid, akik az élmezőnyben vannak. Elemezd őket, nézd meg milyen plusz szolgáltatást adnak, mivel próbálnak kitűnni a tömegből.
Az olyan kifejezések, mint a „Nincs kiszállási díj”, a Képzett szakemberek”, az „1 órás válaszidő”, az „Ingyenes árajánlat”, vagy „Ingyenes szállítás” értékes nyomógombok lehetnek a vásárlóidnál.
Hogyan különböztethetőek meg azok a vállalkozások, amik többé-kevésbé hasonló szolgáltatást nyújtanak? Ha nincs megkülönböztető értéked (és sok induló vállalkozás nem rendelkezik ilyennel), akkor hozz létre!
Te mivel tudsz többet vagy jobbat adni, mint a konkurenciád?
2. Hozd létre a Google Cégem fiókodat és tartsd naprakészen
Online hírneved döntő tényezője lehet, hogy mit talál rólad a leendő vásárlód az interneten. Szerencsére a Google Cégem szolgáltatás segítségével megfelelően bemutathatod vállalkozásodat, és az alapadataid megadásával tudni fogják, mikor és hol vagy elérhető.
Szintén szuper dolog, hogy így a Google térképre is felkerül a céged, tehát ha valaki beüti a vállalkozásod nevét, akkor egyből meg tudja tervezni hozzád az útvonalat.
Többek között az alábbiakat tudod megadni:
- Cím, elérhetőségek, nyitvatartás
- Szolgáltatások/termékek bemutatása
- Fényképeket, bejegyzéseket tudsz megjeleníteni
- Weboldalad elérhetőségét
Valamint kérheted, hogy az eddigi vevőid, ügyfeleid osszák meg a véleményüket! Nem is gondolnád, hogy hányan olvassák ezeket a hozzászólásokat, és ezek hatására döntenek egy-egy üzlet mellett.
Szintén fontos a „helyi SEO” szempontjából is, mert a Google nézi a hely adatokat, és a hozzád közel lévő vállalkozásokat megjeleníti a térképen. Így könnyen rád is bukkanhatnak a vevőid, méghozzá teljesen ingyen!
3. Készíts érdekes blogtartalmat
Ha egy nagyon magas versenyhelyzetben lévő iparágban dolgozol – és a legtöbb helyi vállalkozás ilyen -, akkor gondolkodnod kell egy olyan tartalomstratégiáról, ami eredményt hoz. Kisebb és újonnan induló vállalkozásoknál valószínűtlen, hogy a Google az első oldalán rangsorolja a terméküket / szolgáltatásukat, mivel ehhez nagy költségvetésre és forrásokra lenne szükség, amik nem teszik elérhetővé a keresőoptimalizálást.
Ezért nagyon fontos a folyamatosan frissülő blog és szakmai anyagok közzététele, amikkel a közönséged számára, a saját hangszínedben tudod megmutatni, hogy bízhatnak benned. Ha olyan blogbejegyzéseket írsz, melyekben szerepel a címed és a városod, akkor ott nagyobb eséllyel fognak megjelenni ezek a bejegyzések a felhasználók számára.
4. Fontold meg a Google hirdetéseket
A korábban Google AdWords néven ismert Google Ads folyamatosan fejlődik, az alapelvek ugyanakkor változatlanok. Egy kis vállalkozás számára gyors és eredményes hirdetési eszköz lehet, hiszen a konkrét keresési igényre van lehetőség hirdetni, akár lokálisan is – például egy városban vagy annak egy részen belül.
A megfelelő kulcsszavakat kiválasztva viszonylag gyorsan elindíthatóak a Google hirdetések, és akár rövid időn belül eredményeket is tud hozni.
A Google Ads kulcsszótervező segítségével felmérhető, hogy milyen kifejezésekre keresnek rá a felhasználók, vagyis mire lehet érdemes megjelenned a weboldaladdal.
A Google Ads Search kampányok létrehozásának egyik kulcsfontosságú szakasza a megfelelő kulcsszavak kiválasztása.
5. Fejleszd ki az e-mail marketinged
Egy másik digitális stratégia, amely alapvető jelentőségű kisvállalkozások számára, az e-mail marketing.
A weboldalad és egy jó csali segítségével ingyen tudod begyűjteni a feliratkozókat, majd velük folyamatosan kommunikálhatsz. Nem kell nagy dolgokra gondolni, az előző pontban már említett blogbejegyzéseket is ki tudod küldeni a feliratkozóknak, amikkel állandóan képes vagy mélyíteni a kapcsolatot és vásárlásra ösztönözni őket.
6. Összpontosíts az elsődleges közösségi média csatornára
A közösségi média marketingstratégiái folyamatosan változnak, a platformok pedig folyamatosan frissülnek.
A kisvállalkozások tulajdonosai gyakran azt kérdezik, melyik platformon kell összpontosítanom?
A válasz egyszerű …
Összpontosíts arra a közösségi média platformra, amely a vállalkozás szempontjából leginkább releváns, és ahol az ügyfelek a legaktívabbak. Ez ma Magyarországon a Facebook és az Instagram, de ha elsődlegest kell választani, akkor Facebook. Bár mivel egy kézben van, ezért a hirdetésiedet könnyen megjelenítheted, mind a kettőn, hisz egy felületről tudod kezelni.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]