Title Image

10 tipp amitől sikeres lesz új weboldala

10 TIPP AMITŐL SIKERES LESZ ÚJ WEBOLDALA

 

Lassan 10 éve foglalkozunk webfejlesztéssel és online marketinggel. Több mint 500 átadott weboldal után tudjuk, hogy mi a siker titka. A weboldal készítés épp úgy, mint bármilyen más szolgáltatás az alapoktól kell, hogy jó legyen. Ha egy weboldal megfelelően van elkészítve, akkor tudjuk arra használni, amire szeretnénk: több vevőt elérni online.

 

Milyen szempontoknak kell megfeleljen egy weboldal ahhoz, hogy sikeres legyen?
Új weboldala garantáltan pénzt fog termelni Önnek, ha ezt a 10 pontot szem előtt tartja.

 

1. Felhasználó barát, modern web dizájn

 

Ma már nem elegendő, hogy „összedobjunk” egy weboldalt, ahhoz, hogy valódi üzleti sikereket érjünk el, mindenképpen figyelnünk kell arra, hogy weboldalunk kimagasló élményt nyújtson az oldal látogatóinak, azaz a potenciális ügyfeleinknek.  Mindössze 4 másodpercünk van meggyőzni valakit, hogy maradjon az oldalon és minket válasszon a konkurencia helyett és ezt sikerülhet is, ha oda figyelünk az alábbiakra:

  • A weboldal legyen letisztult, könnyen érthető
  • A navigálás ne legyen bonyolult, maximum 2-3 kattintásból legyen elérhető a lényegi tartalom
  • A színek legyenek összhangban, ne legyen túl harsány és kirívó. A mai trendek alapján 2-3 szín összeállítással kell dolgozni, hogy igényes és minőségi dizájnt alakítsunk ki
  • A forma és az elrendezés segítsen a végig vezetni a tartalmon
  • Megfelelő, a tevékenységhez kapcsolódó képek és betűtípus használata
  • Elegendő szakmai tartalom, de ne bonyolódjunk túlzott szakzsargonba
  • Mobiloptimalizált megjelenés, ami nem terjed ma már ki annyiban, hogy jól olvasható a tartalom, hanem tudatosan kell mobil eszközre tervezni az elrendezést

 

2. Marketing vezérelt felépítés

 

Lehet egy weboldal szép és rendelkezhet az összes mai kornak megfelelő web dizájn elemmel, ha nem tud eladni. Ahhoz, hogy komoly üzleti sikereket érjünk el weboldalunkkal, bizony marketing vezérelt felépítésre van szükségünk. Röviden összefoglalva arról van szó, hogy a weboldalra érkező érdeklődőt, tudatosan vezetjük végig a weboldal egyes részein, melynek végül az lesz az eredménye, hogy vásárol, ajánlatot kér, felhív telefonon, vagy bejön az üzletünkbe.

 

Miből is áll ez?

 

A weboldal céljának meghatározása után az egész weboldal egy jól meghatározott terv alapján történő elkészítése.

  • Megfelelő landing és értékesítési oldalak tervezése
  • A szolgáltatások és/vagy termékek adatlapjainak megfelelő tervezése és felépítése
  • Az online értékesítés pszichológiájának alkalmazása (megfelelő marketing szövegek, gombok és egyéb figyelem irányító eszközök)
  • Konverziós pontok kialakítása (konverzió: a vállalkozás számára fontos tevékenység, amit szeretnénk, hogy a potenciális vevő/ügyfél elvégezzen. Ilyen lehet: vásárlás, ajánlat kérés, hírlevél feliratkozás, üzleti látogatás). Ezeket pontosan meg kell határozzuk, majd a weboldalba beépíteni, hogy később mérni tudjuk az eredményességet.

Ingyenes konzultáció és tanácsadás irodánkban!

Jöjjön el hozzánk egy kötelezettségtől mentes tanácsadásra!

3. Marketing funkciók

 

A marketing vezérelt felépítésben lényeges szerepe van a marketing funkcióknak, ugyanis ezek tovább erősítik a weboldal eredményességét.

 

Ilyen marketing funkciók lehetnek:

  • Hírlevél: Nem mindenki vásárol elsőre, ha weboldalunkra érkezik, viszont érdekelheti a szolgáltatásunk, vagy termékünk. Érdemes gyűjteni a feliratkozókat, mert ma is óriási potenciál van benne és akciónkkal, kampányainkkal gyorsan, könnyen elérhetjük azokat, akik még nem döntöttek a vásárlás mellett, de közel állnak hozzá.
  • Facebook és közösségi média: Ma már nélkülözhetetlen, hogy egy vállalkozás ne jelenjen meg a közösségi oldalakon, mint például: Facbook, Instagram, YouTube, LinkedIn. A potenciális ügyfeleinket és vásárlóinkat is elérhetjük ezeken a platformokon, ahol jó viszonyt alakíthatunk ki velük és növelhetjük márka hűségüket, valamint ha ügyesen végezzük, akkor olyan közönség alakul ki, akik rendszeresen, vagy időközönként igénybe veszik szolgáltatásainkat.
  • Google Analytics és Search Console: Hála ezeknek az eszközöknek, folyamatosan nyomon követhetjük weboldalunk látogatottságát és olyan adatokat nyerhetünk ki belőlük, melyekkel még jobban megérthetjük vásárlóinkat, ezáltal tovább optimalizálva weboldalunkat, hogy még jobb üzleti eredményeket érjünk el. Az, hogy melyik felhasználó éppen mit csinál weboldalunkon, komolyan befolyásolja az értékesítése oldalak felépítését, a szöveges és képi tartalmak elhelyezését, olykor 30-40%-al több értékesítés is történhet, ha alapul vesszük tervezéskor a látogatók viselkedését weboldalunkon.
  • Google maps: Ma már lehetőség van rá, hogy vállalkozásunkat elhelyezzük a Google térképen. Ez több okból kifolyólag is jó, egyrészt a Google keresés találatai között is meg fogunk jelenni (erősítve a helyezésünket), valamint a térképet használva, ha egyszerűen beütik a cég nevét, rögtön megtervezi az útvonalat irodájához, üzletéhez. 
  • Google Ads: Régebbi nevén Google AdWords. Valójában a Google hirdetési rendszere, ahol lehetősége van vállalkozását hirdetni, hogy a Google kereső első 4 helyein jelenjen meg weboldala bizonyos kulcsszavakra. Nem a hirdetés előnyeiről szeretnék most írni, hanem hogy található ebben egy kulcsszó tervező eszköz, amivel kiválóan fel lehet mérni, hogy az Ön vállalkozására és annak szolgáltatására, vagy termékére havi szinten hányszor keresnek, honnan keresnek és milyen hasonló dolgok érdeklik még az Ön célcsoportját. Ez azért nagyon jó, mert ezzel össze lehet állítani egy kész marketing tervet, hogy milyen termékeket, vagy szolgáltatásokat érdemes Önnek komolyabb szinten forgalmazni, mindemellett rettentő sok ötletet ad, hogy mi az, amit még érdemes lehet felvenni cége kínálatába.
  • Felugró ablak: Az éppen távozni készülő látogatót, még érdemes egy utolsó ajánlattal, lehetőséggel megszólítani, akár egy kuponnal, vagy egy hírlevél feliratkozási lehetőséggel, hogy továbbra is kapcsolatban tudjunk maradni vele. Nem érdemes ezt bosszantóan alkalmazni, éppen elég, ha távozás előtt egyszer teszünk neki egy ajánlatot.

 

4. Konkurencia elemzés

 

Talán az egyik legfontosabb kérdés és sok esetben nem foglalkozik vele kellőképpen egy vállalkozás. Azonban jó tudni, hogy csupán egy kattintásra van tőlünk a konkurencia, ezért érdemes megfelelően kielemezni, megnézni az ajánlatait és lehetőség szerint úgy kialakítani a miénket, hogy vonzóbb legyen a látogató számára. Sok mindent meg lehet tudni a konkurenciáktól, például, hogy milyen felületeken sikeres az értékesítésük, milyen marketing eszközöket használnak, de azt is, hogy épp mit csinálnak rosszul és ebből tanulva az előnyünkre fordíthatjuk hibáikat. Mindenképp érdemes áttanulmányozni a Google találati lista első oldalán megtalálható konkurenciákat, hogy pontos képet kapjunk a versenyhelyzetről, majd ennek megfelelően megtervezni a saját weboldalunkat.

 

5. Vonzó ajánlat – cél csoport ismerete, céges előnyök kihangsúlyozása

 

Egy weboldalnak egyetlen célja van, méghozzá az, hogy az oda érkező látogató számára a lehető legjobb megoldást kínálja a problémájára. Például, ha klíma telepítéssel foglalkozik, akkor a célcsoport alap problémája, hogy melege van és erre szeretne megoldást találni, méghozzá a lehető legjobbat. Számos klíma telepítéssel foglalkozó cég lehet, de a vevő a legjobb ajánlatot szeretné, mint például ez:

„Klíma telepítés garanciával, akár 2 munkanapon belül. Energiatakarékos, környezetkímélő klíma berendezések, most akciós áron. Kérje ingyenes helyszíni felmérésünket, mely során egy kötelezettségtől mentes árajánlatot adunk. Hívjon most!”

 

Ahhoz, hogy vonzó ajánlatot alakítsunk ki, ismernünk kell a célcsoportunkat és annak problémáját.

 

Néhány paraméter a célcsoport meghatározására:

  • Életkor
  • Nem
  • Lakhely
  • Családi állapot
  • Kereset
  • Érdeklődési körök
  • Mi a probléma, amit meg akar oldani a mi termékünkkel/szolgáltatásunkkal?

 

Ha ezek alapján meghatározzuk a célcsoportunkat, akkor személyre szóló vonzó ajánlatokat tudunk kialakítani számukra.

 

A vonzó ajánlat, céges előnyök:

Érdemes összegyűjteni az összes előnyt, amelyet csak fel tud sorakoztatni, például: ingyenes szállítás, garancia, akciós kupon, ajándék a vásárlás mellé, bármi, amivel többet tudni adni a konkurenciánál és úgy dönt a vásárló, hogy az Ön cégétől veszi meg azt, ami megoldja a problémáját.

A vonzó ajánlatot tehát a konkurencia és a célcsoport alapos tanulmányozása után tudjuk kialakítani úgy, hogy belepakoljuk az összes pluszt, amit csak adni tudunk a potenciális vásárlóknak. Érdemes ezt jól átgondolni, mert ezen áll, vagy bukik hosszabb távú sikerünk.

Ingyenes konzultáció és tanácsadás irodánkban!

Jöjjön el hozzánk egy kötelezettségtől mentes tanácsadásra!

6. Gyors oldal betöltés, megbízható tárhely szolgáltató

 

Ahogy már írtam, mindössze 4 másodpercünk van meggyőzni a felhasználót, hogy maradjon a weboldalunkon és utána tovább olvasson. Nem túl jó ebből a szempontból, hogy ha az oldal betöltési sebessége viszont 10 másodperc… Mindenképpen olyan tárhely szolgáltatót kell választani, akik ha lehet több éve ezzel foglalkoznak, SSD tárhelyük van, tehát szuper gyorsak és mindemellett nem drágák. Kerülendőek az egyszemélyes szolgáltatók, akik elavult szervereket használnak és nem elérhetőek, ha baj van. Ügyeljünk rá, hogy megfelelő szolgáltatót válasszunk, mert nagyon sok bosszúságtól tudjuk megóvni magunkat.

 

7. Megfelelő domain

 

Domain név az a www. valami.hu, ami a weboldalunk neve lesz. Nem kell túl gondolni, de van néhány dolog, ami mindenképpen kerülendő:

  • Ne a cégnevünk legyen, ha csak nem erre akarunk brand-et építeni. Cégnév alatt arra gondolok, hogy kerüljük a Kiss és Társa kft. használatot a domain névben, inkább adjunk valami találó nevet, ami leírja a cégünket, például klimaszerelesgyorsan.hu
  • Kerüljük az ékezetes domain neveket, habár ma már elérhető ez is, ennek ellenére nem ajánlott
  • Domain névben csak kötőjelet használhatunk, pontot és egyéb írásjelet nem.
    Amit lehet: www. klimaszereles-gyorsan.hu
    Amit nem lehet: www. klimaszereles.gyorsan.hu

 

8. Saját szerkesztő felület – önálló karbantartás

 

Nem árt, ha mi magunk tudjuk a weboldalon legalább a kézenfekvő tartami részeket módosítani. Ilyenek például az árak, a termék, vagy szolgáltatás leírások, illetve az egyéb szöveges és képi tartalmak a weboldalon. Ehhez a weboldalnak rendelkeznie kell egy admin felülettel, amit mi is adunk minden weboldal mellé, mellyel könnyen és gyorsan naprakészen tarthatja a weboldal tartalmát, anélkül, hogy ehhez fejlesztői segítséget kellene kérjen.

 

9. Szakértő csapat

 

Egy weboldal az Ön vállalkozásának arcát fogja mutatni az online világban. Ma már mindenki az internetet használja információ gyűjtésre, vásárlásra. Ha az Ön weboldalát szakmailag rosszul készítik el, akkor nem lesz képes komolyabb eredményeket elérni online és jelentős bevételtől eshet el. Sokan foglalkoznak webfejlesztéssel iskola mellett, vagy mert megtanultak egy egyszerűbb programot kezelni. Még az is lehet, hogy el tudnak készíteni egy weboldalt, ami jól is néz ki, de hogy funkcionalitásában nem lesz megfelelő az biztos. Egy weboldalnak el kell tudnia adni és be kell tudja mutatni az Ön vállalkozását méghozzá úgy, hogy azt érdemesnek találják arra, hogy Önnél hagyják a pénzüket. Ha nincsenek benne azok az elemek, amikről fentebb szó esett csak kidobott pénz lesz, egy weboldal hosszú távú befektetés, ami Önnek pénzt termel, ezért nem érdemes szakszerűtlen kezekre bízni. 

Csapatunk több éves tapasztalattal rendelkező szakemberekből áll, akik szeretik, amit csinálnak. Elsődleges célunk, hogy vállalkozásából kihozzuk a maximumot és együtt dolgozzunk az Ön sikereiért.

 

10. Garancia és után követés

 

Fontos, hogy miután elkészült egy weboldal mi történik vele. Minden esetben élettartam garanciát vállalunk, minden általunk készített weboldalra, szerződésben foglaltan. Ez azt jelenti, hogy bármi, amit fejlesztésnél mi elkészítettünk, arra garanciát vállalunk, ha bármilyen hiba előfordul, akár 2-3 év múlva is, 24 órán belül elhárítjuk.

A mi célunk az, hogy hosszútávon is együtt tudjunk dolgozni, így állunk rendelkezésére weboldal készítéssel, teljes online marketing kivitelezéssel, tanácsadással, tréningekkel, Facebbok és Google Ads hirdetések menedzselésével.

A CSAPAT

team_image

Bé Dénes

Online Marketing Szakértő
team_image

Szilvágyi András

Webfejlesztő, Projekt menedzser
team_image

Bíró Roland

Webfejlesztő
team_image

Varga Gábor

Webfejlesztő, Programozó
team_image

Rémai Lili

Online marketing menedzser
team_image

Antal Armand

Online marketing menedzser
team_image

Chili

Hangulatfelelős

Profikra A Weboldal Készítést!

Profikra A Weboldal Készítést!
Elkészítjük marketing vezérelt weblapját rengeteg okos funkcióval, korlátok nélkül. Rövid határidővel, működési garanciával. Több éves szakmai múlttal a hátunk mögött tudjuk, hogy mit szeretnének ügyfeleink, így akár egy beszélgetés során is fel tudjuk mérni, hogy milyen weblapra van szüksége.

Ha konkrét terve van, vagy el sem tudja képzelni milyen weblapot szeretne, akkor is tudunk segíteni. A kapcsolatfelvételt követően személyesen tudunk egyeztetni, akár az Ön irodájában, vagy a miénkben.

Írjon nekünk üzenetet, vagy keressen telefonon!

+36 30 1818 017

hello@adnetmedia.hu

Töltse ki űrlapunkat és küldje el ajánlatkérését!

    Elfogadom az adataimnak az adatvédelmi irányelvek szerinti tárolását

    Tudta?

    A weboldalakat ma már több mint 73%-ban mobilról nézik. Mindösszesen 4 másodperc van rá, hogy meggyőzzük a látogatót, hogy az oldalon maradjon és további cselekvésre ösztönözzük. A látogatók 68%-a azonnal elhadja az oldalt, ha nem tud kényelmesen böngészni rajta. A gyors oldal betöltődés nem csak a Google-nek fontos, hanem a felhasználói élményben is kulcs szerepe van. A felsoroltak miatt, egy weboldal esetében elkerülhetetlen az “értékesítési tölcsér” és a minőségi felhasználói élmény kialakítása.

     

     

    Szerezzen több vevőt egy marketing szemléletű weboldal segítségével!

      Ajánlatkérés

      Ingyenes tanácsadás irodánkban.
      Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

      Ajánlatkérés