10 TIPP AMITŐL SIKERES LESZ ÚJ WEBOLDALA
Lassan 10 éve foglalkozunk webfejlesztéssel és online marketinggel. Több mint 500 átadott weboldal után tudjuk, hogy mi a siker titka. A weboldal készítés épp úgy, mint bármilyen más szolgáltatás az alapoktól kell, hogy jó legyen. Ha egy weboldal megfelelően van elkészítve, akkor tudjuk arra használni, amire szeretnénk: több vevőt elérni online.
Milyen szempontoknak kell megfeleljen egy weboldal ahhoz, hogy sikeres legyen?
Új weboldala garantáltan pénzt fog termelni Önnek, ha ezt a 10 pontot szem előtt tartja.
1. Felhasználó barát, modern web dizájn
Ma már nem elegendő, hogy „összedobjunk” egy weboldalt, ahhoz, hogy valódi üzleti sikereket érjünk el, mindenképpen figyelnünk kell arra, hogy weboldalunk kimagasló élményt nyújtson az oldal látogatóinak, azaz a potenciális ügyfeleinknek. Mindössze 4 másodpercünk van meggyőzni valakit, hogy maradjon az oldalon és minket válasszon a konkurencia helyett és ezt sikerülhet is, ha oda figyelünk az alábbiakra:
- A weboldal legyen letisztult, könnyen érthető
- A navigálás ne legyen bonyolult, maximum 2-3 kattintásból legyen elérhető a lényegi tartalom
- A színek legyenek összhangban, ne legyen túl harsány és kirívó. A mai trendek alapján 2-3 szín összeállítással kell dolgozni, hogy igényes és minőségi dizájnt alakítsunk ki
- A forma és az elrendezés segítsen a végig vezetni a tartalmon
- Megfelelő, a tevékenységhez kapcsolódó képek és betűtípus használata
- Elegendő szakmai tartalom, de ne bonyolódjunk túlzott szakzsargonba
- Mobiloptimalizált megjelenés, ami nem terjed ma már ki annyiban, hogy jól olvasható a tartalom, hanem tudatosan kell mobil eszközre tervezni az elrendezést
2. Marketing vezérelt felépítés
Lehet egy weboldal szép és rendelkezhet az összes mai kornak megfelelő web dizájn elemmel, ha nem tud eladni. Ahhoz, hogy komoly üzleti sikereket érjünk el weboldalunkkal, bizony marketing vezérelt felépítésre van szükségünk. Röviden összefoglalva arról van szó, hogy a weboldalra érkező érdeklődőt, tudatosan vezetjük végig a weboldal egyes részein, melynek végül az lesz az eredménye, hogy vásárol, ajánlatot kér, felhív telefonon, vagy bejön az üzletünkbe.
Miből is áll ez?
A weboldal céljának meghatározása után az egész weboldal egy jól meghatározott terv alapján történő elkészítése.
- Megfelelő landing és értékesítési oldalak tervezése
- A szolgáltatások és/vagy termékek adatlapjainak megfelelő tervezése és felépítése
- Az online értékesítés pszichológiájának alkalmazása (megfelelő marketing szövegek, gombok és egyéb figyelem irányító eszközök)
- Konverziós pontok kialakítása (konverzió: a vállalkozás számára fontos tevékenység, amit szeretnénk, hogy a potenciális vevő/ügyfél elvégezzen. Ilyen lehet: vásárlás, ajánlat kérés, hírlevél feliratkozás, üzleti látogatás). Ezeket pontosan meg kell határozzuk, majd a weboldalba beépíteni, hogy később mérni tudjuk az eredményességet.