A keresőoptimalizálás alapjai – AdNet Media
6 dolog amiért a legtöbb weboldal sikertelen
6 dolog amiért, a legtöbb cég weboldala sikertelen
április 16, 2016
Mutasd az összeset

A keresőoptimalizálás alapjai

keresooptimalizalas_alapjai

Mi is az a keresőoptimalizálás? Hogyan működik? Hogyan lehet a Google első helyére, vagy legalább az első oldalra kerülni? Nem egy gyors folyamat, de folyamatos munkavégzéssel a te weboldalad is jó helyezéseket érhet el!

Hogyan is működik a keresőoptimalizálás?

Ahhoz, hogy megértsük a keresőoptimalizálást, először a Google működését kell megvizsgáljuk. Biztos te is nap mint nap használod a kereső óriást, vagy valamilyen információt keresel, esetleg termékre/szolgáltatásra kerestél már rá, vagy éppen egy jó receptet szerettél volna találni a hétvégi családi bulira, egy biztos használtad már a Google keresőjét. Ilyenkor a keresni kivánt szót, vagy szavakat beírod a Google-be. Például “elegáns férfi karóra”, ezt a szó összetételt hívjuk keresési kifejezésnek. Ennek lehet számtalan változata, lehet például: női, sportos, bőrszíjas, bármi.

A Google célja, hogy a beírt keresési kifejezésre a lehető legjobb találatokat jelenítse meg, ha nem így lenne, akkor nagy valószínűséggel nem használnád te sem. Mondjuk, ha beírom azt a keresési kifejezést, hogy “elegáns férfi karóra”, és erre olyan találatok jelennének meg mint pl: “férfi alsó nadrág”, vagy ” elegáns öltöny”, akkor nem igazán lennél boldog, igaz? 🙂 Éppen ezért a Google egy nagyon komoly algoritmust fejlesztett ki, melyet a mai napig is finomít, annak érdekében, hogy a felhasználóknak minél pontosabb találatokat tudjon biztosítani.

A Google kereső algoritmus működése

Elég annyit tudni hozzá, hogy a Google folyamatosan térképezi a weben elérhető weboldalakat, ezt hívják indexálásnak, de maradjunk a térképezésnél, hogy ne használjunk ilyen csúnya szót. Ennek az a lényege, hogy tetőtől talpig átvizsgálja a weboldalad. Megnézi, hogy van felépítve, milyen a tartalom, és ami a legfontossabb, hogy mennyire szolgálja ki a te weboldalad a látogatót az adott témában. Ezek után rangsorolja a kapott eredményeket, és egy találati listát jelenít meg a felhasználónak.

Na de mikre is érdemes figyelni? Mit néz meg a Google a weboldaladon?

Milyen módszerekkel érdemes keresőoptimalizálni?

A tartalom

Egyre inkább az a tendencia, hogy a Google azt szereti, hogy ha a legtöbb hasznos tartalmat adod a felhasználóknak.

Mit jelent ez?

Legyél szakértő a piacodon, mondj el mindent, amit a felhasználó csak tudni akar! Áss bele minél mélyebben a területedbe, tudd, hogy mit akarhatnak a felhasználók látni a te oldaladon. Ezekről írj cikket, amennyit csak tudsz, de tényleg legyen hasznos a felhasználó számára! Adjál ötleteket, tippeket, esetleg esettanulmányokat, infógrafikákat, mindent, ami a piacod számára hasznos lehet!

A weboldal felépítése

Nagyon fontos, hogy a weboldalad alapjaiban rendben legyenek. Egy házat is az alapjaival kezdenek, és ha nem sziklaszilárd, később komoly bajok lehetnek belőle!

Ezekre figyelj oda:

  • A főoldaladon legyenek hivatkozások a belső oldalakra, a fontosabb tartalmakra, a blogodra, ezek legyenek tele a legfontosabb kulcsszvaiddal
  • Használd a H1 tag-et. Ez az egyes oldalak címe, mindenképpen ezzel kezd, és legyenek benne a kulcsszavaid.
  • Meta tagek. Ha ezekhez nem férsz hozzá, kérd meg a fejlesztődet, hogy állítsátok be közösen!
    • Meta Title: Ez is az oldal címe, de nem azonos  az előzővel. Ez a keresőnek mondja meg, hogy miről szól az oldal, ez lehet ugyanaz mint a H1 tag
    • Meta description: Ez az oldal rövid leírása, amely megmondja a Google-nek, hogy miről is fog szólni az oldal, ide is érdemes beírni a kulcsszavakat.
    • Meta keywords: Sokan mondják, hogy nincs értelme kitölteni, semmit nem ér. Tényleg nem sokat, viszont a Google tudni fogja, hogy milyen kulcsszavakra optimalizálsz, és könnyebben megérti az oldalt
  • A képeknek adj nevet, lehetőleg kulcsszavakkal

Linképítés

Erről is szeretnék írni, néhány sort, de ahhoz, hogy ezt büntetés nélkül megúszd, érdemesebb egy link-építő céget megbízni. A lényege az, hogy a Google azt is nézi, hogy egy oldal mennyire népszerű, mennyien “mondják” azt róla, hogy Ő jó!? Ezt úgy vizsgálja, hogy megnézi, mennyi link mutat az adott oldalra, és nézi azt is, hogy mennyire megbízható oldalról érkeznek a linkek. Minél több minőségi link mutat az oldaladra, a Google annál értékesebbnek fogja gondolni. Fontos, hogy sok linked legyen, de ezt tényleg bízd inkább szakemberre!

Mennyi idő után van eredménye a keresőoptimalizálásnak?

Nagyon fontos tudni azt, hogy a keresőoptimalizálás nem egyik napról a másikra fog eredményt hozni. Nem is lehet pontosan megmondani, tevékenység függő, nálam fél év, de lehet, hogy nálad 2 hónap. A Google folyamatosan indexeli, vizsgálja az oldalakat. Alapesetben is 2-3 hónap kell minimum ahhoz, hogy eredményeket lássunk. Függ attól, hogy hányan akarnak ugyanarra a kulcsszóra jó helyezést elérni, ha sokan, akkor annál nehezebb és annál profibban kell végezni a keresőoptimalizálást, így az eredmények akár fél, egy év után fognak jelentkezni, de közben folyamatosan kúszik fel az oldalad a keresőben. Ha csak néhányan versenyzünk, akkor könnyebb dolgunk van, és hamarabb eredményeket kapunk.

Sok mindent néz még a Google, de ezekre mindenképpen figyelj oda:

  • Mennyi ideje él a weboldal? Ha még csak most készítetted, akkor néhány hónapba is telik mire látható eredménye van a keresőoptimalizálásnak
  • Milyen gyakran frissül az oldal tartalma? Ha csak egyszer csinálsz valamit, ne várd, hogy nagy eredményei lesznek, fontos a folytonosság, így hetente, két hetente, havonta minimum ossz meg valami friss és érdekes tartalmat

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg ismerőseiddel!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.