6 dolog amiért, a legtöbb cég weboldala sikertelen – AdNet Media

6 dolog amiért, a legtöbb cég weboldala sikertelen

H-Well kft google adwords hirdetes
HOGYAN MAXIMALIZÁLJA ADWORDS HIRDETÉSE MEGTÉRÜLÉSÉT?
április 13, 2016
keresooptimalizalas_alapjai
A keresőoptimalizálás alapjai
május 25, 2016
Mutasd az összeset

6 dolog amiért, a legtöbb cég weboldala sikertelen

6 dolog amiért a legtöbb weboldal sikertelen
 
Nap mint nap beszélek cégvezetőkkel, illetve alakítjuk webes megjelenésüket, online marketingjüket. Az első és legfontosabb kérdés, hogy mi a céljuk a weboldal készítéssel? Csak egy bemutatkozó oldalt szeretnének, hogy legyen valami, vagy egy tényleg hasznos és a céget hűen reprezentáló weboldalt szeretnének készíteni, ami valóban bevételt is tud termelni.

Nagyon sok esetben a cél nincs konkrétan meghatározva, és csak úgy szeretnénk "valamit". Tervek, stratégia nélkül belevágni a weboldalkészítésbe épp olyan hiba, mint üzleti terv nélkül vállalkozást indítani. Tudnunk kell, hogy a honlap hogyan fogja elérni a célközönséget, hogyan fogja megszólítani, és vásárlásra vagy egyéb cselekvésre (hírlevél feliratkozás, ajánlatkérés) ösztönözni.

Ebben a cikkben főként a weboldal készítés előtti tenni valókról és a legfontosabb hibákról olvashatsz.

Szeretnék valamit, de nem tudom, hogy mit!?

Egyáltalán miért csináltatsz weboldalt? Elgondolkoztál már ezen?Csak, hogy legyen mit mutogatni az irodádba betérő ügyfeleknek? Vagy, hogy tényleg több vevőt szerezz az internetről? Eladni akarsz a weboldallal, vagy csak információt közölni?

Kész vagy foglalkozni az oldaladdal, azért hogy profin szolgáld ki a látogatókat? Tudod, hogy milyen lépéseken fogod végig vezetni a látogatót, míg eljut a "vásárló utcáig"? Mi lesz a csalid? Ezeket a kérdéseket érdemes konkrétan megválaszolni, és jól kialakított stratégiával belevágni a weboldal tervezésébe!

Nem ismerjük az online trendeket

Szeretnénk megmutatni mindent egyszerre, villog, zenél, felugrik. Káosz! A látogató már el is kattintott. Ami működött néhány éve, ma már nem biztos, hogy fog. Design mindenek felett! Nem feltétlenül! Ha éppen a te célcsoportod nem kívánja meg a csicsás, csilivili weboldalt, akkor biztos, hogy ügyfeleket veszítesz. Pont annyira kell "dizájnos" weboldal mint amennyire a vásárlóid azok. És itt jön a következő pont.

Nem ismerjük a vásárlóinkat - Kinek készítjük a honlapot?

Ugye tudod, hogy nem saját magadnak készíted a honlapot? Remélem ismered a vevőidet, és pontosan tudod, hogy mit akarnak és főleg, hogy kik ők! A weboldal kialakításánál a vevőd fejével kell gondolkozni:
- Miről akar olvasni az oldaladon?
- Hogyan keresne a termékedre, mit akar látni az oldaladon, mit akar kapni? Te pontosan azt adod, amit a vevőid szeretnének?

Nem adsz értéket!

Miért vásároljak tőled? Hiszen a konkurencia csak egy kattintásra van. Egyedi értéket adsz, esetleg plusz kiegészítő szolgáltatást? Garanciát? Ajándékot, ami valódi értékkel bír, vagy olyat, amire valójában nincs is szüksége?! Kínáld úgy a terméked, hogy ellenállhatatlan legyen, legyél más mint a konkurencia.

Nincs időd a saját cégedre.

Sokszor úgy állok fel egy tárgyalásról, hogy nekem kell össze szednem az ügyfél cégét. Szó szerint! Mivel foglalkozik, kinek szeretnénk tartalmat közölni, keressek képeket, írjak szöveget a szolgáltatásól termékről. Ezeket nagyon szívesen meg is csináljuk, de ki ismeri jobban a saját cégét, te vagy én? Ki tudja, hogy miben vagy egyedi, vagy hogy miben vagy igazán profi? Nincsenek megfelelő képeid a termékről? Vannak, de nem túl igényesek? Ha a tartalom és a cég nem megbízható, akkor a látogató nem fog vásárolni. És el is érkeztünk a legfontosabb ponthoz!

Nincs bizalom!

Nem értenek meg, nem tudják, hogyan lehetsz a hasznukra. Éppen ezért nem is tartanak megbízhatónak, és nem is vásárolnak tőled, vagy ha igen, olyan kevesen, hogy abból nem élsz meg.
- Írd le pontosan a szolgáltatásodat, termékedet
- Kommunikálj az érdeklődőkkel: blogolj, küldj hírleveleket, legyél jelen a közösségi médiában és posztolj rendszeresen, ne csak időközönként, állandóan. Azt kell látnia a látogatónak, hogy te komoly és hiteles cég vagy.
- Mutasd meg magad: legyen kép rólad és a munkatársaidról a weboldaladon. Írj magadról és kollégáidról rövid bemutatkozást, ismerjenek meg, legyél a barátjuk!
- Mutasd meg az ügyfeleid véleményét: hogyan változtatta meg a már nálad vásárlók életét a terméked, szolgáltatásod
- Ne egy ingyenes, online weboldal készítő programmal rakd össze weboldalad, ahol ráadásul még saját domain neved sincs.

Valóban profi weboldalt szeretnél készítettni, amivel több ügyfelet és bevételt tudsz elérni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Telefonszám (kötelező)

Üzenet

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.